10 Ağustos 2009 Pazartesi

Velilere de eğitim verilecek


Milli Eğitim Bakanlığı'nın son 2 yıldır ilköğretime başlayan öğrencileri okulların açılmasından bir hafta önce sınıflarında "Okula alıştırma" eğitimine tabi tutuyor. Bu yıl bu uygulamaya öğrenci velileri de eklenecek. İstanbul’da ilk defa uygulanacak "İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ" ile ilköğretime başlayacak öğrencilerle birlikte Öğrenci Velilerinin de eğitim alması amaçlanıyor.Pilot il olarak seçilen İstanbul'da bu yıl yaklaşık 230 bin öğrenci ilköğretim birinci sınıfına başlayacak. Birinci sınıfa başlayan öğrencilerle birlikte velilerinin de bir hafta okulda eğitim alacak.Bu dönemde birinci sınıf öğrencilerine öğretmenleri "okula alıştırma" eğitimi verirken, velilere de okul yöneticileri, rehber öğretmenler ve görevli öğretmenler tarafından İSVEP il Koordinasyon Kurulunca hazırlanan eğitim programı uygulanacak.

Program çerçevesinde, okul ve çevresi, Okul aile birliği, Veli ve Velilik görevleri, Okul Fobisi, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, İlköğretim Müfredatı, ilk yardım, Özbakım, Sağlık, Hijyen, Öğrenci gelişim özellikleri, Anne baba tutumu, Uyum ve davranış bozuklukları, ihmal ve istismar, İletişim, Verimli ders çalışma teknikleri vb. konulara yer verilecek.Proje 14-18 Eylül 2009 tarihlerinde gerçekleşecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder