30 Aralık 2009 Çarşamba

Küçükçekmece'li Gençler Sosyal Haklarını Öğrendiler


Gençliğin Renkli Yüzü” projesi Sefaköy Kültür ve Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilen “Avrupa Birliği Çerçevesinde Gençlik ve Sosyal Haklar” başlıklı eğitimle devam etti. Eğitimde gençler daha önce hiç duymadıkları birçok haklarının olduğunu öğrendi.

Küçükçekmece Belediyesi Plan ve Proje Müdürlüğü’ne bağlı Ar-Ge Şefliği tarafından projelendirilerek Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı’ndan hibe almaya hak kazanan “Gençliğin Renkli Yüzü” projesinde eğitimlere “AB Çerçevesinde Gençlik ve Sosyal Haklar” konusu ile devam edildi.

TASEV Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi ile Kadriye Moroğlu Lisesi’nden 100 öğrencinin katılımı ile Sefaköy Kültür ve Sanat Merkezi’nde (SKSM) gerçekleştirilen eğitim Boğaziçi Üniversitesi Yüksek Lisans öğrencisi Ataman Avdan tarafından verildi. Öğrencilere dağıtılan eğitim dokümanlarından “Avrupa Sosyal Şartı”nın öğrenciler tarafından okunarak ilgili maddeler üzerinden yorum ve açıklamaların yapıldığı eğitimde öğrencilerin bu haklardan ne kadarını bildikleri sorgulandı. Gençler bu eğitimle eğitim, sağlık, istihdam, örgütlenme ve barınma gibi alanlarda daha önce hiç duymadıkları soysal haklarının olduğunu öğrendiler.

“Gençliğin Renkli Yüzü” projesinin eğitimleri farklı konu ve eğitmenlerle Sefaköy Kültür ve Sanat Merkezi’nde (SKSM) 14 hafta boyunca devam edecek. Projede “İletişim” başlıklı beşinci eğitim 30 Aralık Çarşamba günü gerçekleştirilecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder