12 Ocak 2010 Salı

Bedia Akartürk ile Türkü Ziyafeti


Türkülerin Sultanı Bedia Akartürk, Küçük İstanbul Buluşmaları etkinliği kapsamında Küçükçekmeceli gençlerle bir araya geldi. Akartürk’ün gençlere deneyimlerini aktardığı program bir türkü ziyafetine dönüştü.

12 Ocak Salı günü, Sefaköy Kültür Sanat Merkezi’nde yapılan etkinlikte gençlerin yönelttiği soruları içtenlikle cevaplayan Bedia Akartürk, başarısının sırrını türküleri çok sevmesine ve aşkla çalışmasına bağladı. Sesini korumak için son derece disiplinli hareket ettiğini de vurgulayan sanatçı, “Ben içki, sigara içmiyorum, mümkün olduğu kadar sesimi korumaya gayret ediyorum, soğuk su içmiyorum ve dondurma hiç yemiyorum. Uykuma, beslenmeme dikkat ederim. Çünkü sesim bana verilen kutsal bir emanettir. Sesimi koruyarak uzun yıllardır halkıma hizmet etmeye devam ediyorum” dedi.

Bir soru üzerine, halk müziğimizin gençlerin gözündeki yerine ilişkin bir değerlendirme de yapan Bedia Akartürk, “Halk müziğimiz, hiçbir zaman bozulmaz. Hiçbir zaman etkisini kaybetmez. Çünkü bizim özümüzdür. Duygu ve düşüncelerimizi, kederimizi ve mutluluğumuzu, her şeyimizi dile getiren türkülerdir. Bir genç kız evlenince, hüzünlendiğinde Batı müziğini mi dinleyecek? Hayır ‘Yüksek yüksek tepelere’ türküsünü dinleyecek. Askere giden bir gencimiz aranjman mı dinleyecek? Yine hayır ‘Asker yolu beklerim’ türküsüyle efkarlanacak. Demek istediğim bir gün gelecek, bugün bu müzikleri dinleyen gençler mutlaka türküye dönecek” şeklinde konuştu.

Genç dinleyicilerine zorluklara karşı sabırla savaşmaları tavsiyesinde de bulunan Akartürk, programın geri kalan bölümünde de türküleriyle kulakların pasını sildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder