30 Ocak 2010 Cumartesi

Gençliğin Renkli Yüzü Projesiyle Gençler Bilinçleniyor


Gençliğin Renkli Yüzü” projesi üreme sağlığı konulu eğitimle devam etti. TAP Vakfı Eğitim Uzmanı Eylem Karakaya tarafından verilen eğitimde cinsiyet, üreme organları ve sağlık riskleri gibi konularda bilgi verilirken yanlış bilinen birçok konuda gençlerin bilgilenmesi sağlandı.

Küçükçekmece Belediyesi Plan ve Proje Müdürlüğü’ne bağlı Ar-Ge Şefliği tarafından projelendirilerek Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı’ndan hibe almaya hak kazanan “Gençliğin Renkli Yüzü” projesinde eğitimlere “Üreme Sağlığı” konusu ile devam edildi. TASEV Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi ile Kadriye Moroğlu Lisesi’nden öğrencilerin katılımıyla Sefaköy Kültür ve Sanat Merkezi’nde (SKSM) gerçekleştirilen eğitim TAP Vakfı (Türkiye Aile Sağlığı ve Planlaması Vakfı) Eğitim Uzmanlarından Eylem Karakaya tarafından verildi. Erkek ve kadın üreme organlarının sayılması ve bu organların işlevlerinin anlatılmasıyla başlayan eğitimde Eylem Karakaya üreme organlarımızı iyi tanımamız gerektiğini vurgulayarak sağlıklı bir yaşam için bilinçli bireyler olarak yetişmenin önemine dikkat çekti. Daha sonra gençleri gruplara ayıran Karakaya gençlerden cinsellik ile toplum, davranışlar, beden ve duygular hakkındaki bildiklerini kısa notlar halinde kağıda yazmalarını istedi. Gençlerin yazdıkları üzerine eklemeler yaparak cinsellik hakkında açıklamalar yapan Karakaya, gençlerin de yorumlarını dinleyerek onlara yol göstermeye çalıştı. Eğitim cinsellik açısından sağlık ve sosyal risklerin anlatılmasıyla son buldu.

“Gençliğin Renkli Yüzü” projesinin eğitimleri farklı konu ve eğitmenlerle Sefaköy Kültür ve Sanat Merkezi’nde 14 hafta boyunca devam edecek. “Örgütlenme ve Organizasyon Yönetimi” konulu eğitim 3 Şubat 2010 Çarşamba günü gerçekleştirilecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder