Teyzem, Milyarder, Berlin in Berlin, Anlat İstanbul filmlerinin senaristliğini, Dokuz ve Gölgesizler filmlerinin ise yönetmenliğini yapan Ümit Önal, 25 Mart Perşembe günü gerçekleştirilen söyleşide senarist ve yönetmen olmak isteyen öğrencilere tavsiyelerde bulundu.
Konuşmasına, her meslekte olduğu gibi sinemada da yetenek ve çok çalışmayla başarılı olunabileceğini vurgulayarak başlayan Ümit Önal, kendisinin de resme ve hikayeye olan ilgisini yazarak ifade ettiğini, bu şekilde başarılı olduğunu söyledi. Sinemanın popüler kültürle birlikte giderek yaygınlaştığını ve kısa filmler sayesinde pek çok yönetmen adayının çıktığını belirten Önal, “ Artık küçük bir odada normal el kamerasıyla yapılan amatör işlerle bile dünyada ses getirebilirsiniz. Kısa film de ayrı bir sanat dalıdır. İlla uzun metraj çekmek zorunda değilsiniz. Sadece kısa film çeken yönetmenler var ve çok para kazanıyorlar.” dedi.Söyleşide öğrencilerin sorularını da yanıtlayan, ayrıca senaryo ve yönetmenlik anlayışına da açıklık getiren Ümit Önal, “ Yönetmen filmi ortaya çıkaran ve tüm gidişata hükmeden biri olmak zorundadır. Bu sürecin içinde yapımcının kim olacağından hangi koşullarda nasıl bir film çekileceğine ve kurguya bağlı mı yoksa doğaçlama mı yapılacağına değin yüzlerce unsur bulunur. Ben genelde yazdığım senaryoya ve kurguya bağlı şekilde filmlerimi çekerim. Çünkü olay örgüsünü ona göre kurgulamışımdır. Ancak bazen doğaçlama da iyi sonuçlar verebilir.” diye konuştu.
Son olarak usta yönetmen Atıf Yılmaz’a olan hayranlığını da dile getiren Önal, “ Ben sinemaya Atıf Ağabeyin yanında başladım. Onun yönetmenlik tarzı, set içindeki bağırmadan çağırmadan otoritesini gösterebilmesi ve demokratik tavrı beni çok etkiledi. Yönetmenliği onun yanında öğrendim.” dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder